Fortsätt lyssna: FULLT av avsnitt jag är klar med

Jag har inte fäljt denna tråd men skulle ni kunna fa bort ”Fortsätt Lyssna” och ”Nya Avsnitt” från startsidan då jag (och kanske ingen annan?) använder denna funktion?

Klickade för första gången någonsin på Fortsätt Lyssna nu och där var FULLT med avsnitt eftersom jag ofta avbryter före avsnitt spelas färdigt.
Appen stannade upp i 1 minut när jag tömde den listan så jag tror den är listan segar ner appen.

Nya Avsnitt är lite bättre och kan få vara kvar kanske. Men jag använder inte den heller utan vill hellre se länkar till huvudsidorna för varje program (likt Netflix).

Jag favoritmarkerar istället olika programserier och använder endast Min sida -> Program du följer. Sedan klickar jag på nedladdade avsnitt bara. Startsidan ärdärför bara helt onödigt plottrig.

Det jag vill ha där är istället länkar till senaste dygnets Eko-sändningar. Nu måste jag gå till Mina Sidor > Program du följer > Ekot > och ladda ned därifrån. Men det är inte så farligt. Hade bara varit bra om det gick att ställa in automatisk radering eller svepa/swipea för att radera.

Fortsatt toppenbra app som jag verkligen älskar!

Kommentarer

  • Hej och förlåt att svaret dröjt!

    Mycket ska få plats i en liten app
    Sveriges Radio Play är en app som ska spegla hela Sveriges Radio, och vårt uppdrag är "att leverera oberoende journalistik och kulturupplevelser" till hela svenska folket. Bevaka världshändelser och lokala nyheter, spela bra musik från alla möjliga genres, producera teater och konserter, göra smala fördjupande program och lättsam, bred underhållning.

    Allt detta finns i appen, men var ska det exponeras - och på vilket vis? Den som lyssnar direkt på kanalerna tycker att tablån måste visas bättre, medan den som lyssnar i efterhand har andra önskemål.

    Min sida?

    Du skrev:

    skulle ni kunna fa bort ”Fortsätt Lyssna” och ”Nya Avsnitt” från startsidan då jag (och kanske ingen annan?) använder denna funktion?
    Jag vill försäkra mig om att jag förstår dig rätt. Visst är det inte startsidan du menar (den du når via "hem" i appens nederkant, eller om du startar om appen helt), utan vyn Min sida, denna alltså:

    Om det är den sidan du senast var inne på, så kommer den att vara den sida du når när du återkommer, så jag förstår att den kan upplevas som startsida!

    Båda de funktioner du sällan använder, är delar av appen som många andra lyssnare ser ett stort värde i. Men du har rätt i att deras utformning tar utrymme från andra delar, och i en version av appen som snart kommer ut, har vi gjort om detta lite. Jag har bara sett bilder av det som hastigast, men det såg ut som om exempelvis Min lista och Nedladdat kommer att gå att nå utan att behöva skrolla ned på skärmen.

    Jag hoppas att du tycker att den utformningen är bättre!

    Fortsätt lyssna - segar den ned?
    Klickade för första gången någonsin på Fortsätt Lyssna nu och där var FULLT med avsnitt eftersom jag ofta avbryter före avsnitt spelas färdigt.
    Appen stannade upp i 1 minut när jag tömde den listan så jag tror den är listan segar ner appen.
    Tack för den återkopplingen! Om du inte rör listan, tror jag inte att den egentligen segar ned appen, men för dig som på ett bräde raderade väldigt många poster, blev det mycket att hantera på en gång.

    Däremot kanske det tar visst utrymme. Det är inte programmen som fysiskt lagras där, så varje post i sig är mycket liten, men om det är många poster så kanske det ändå blir en stor mängd data.

    Är detta parametrar vi sparar för länge? Borde vi sätta en regel som gör att lyssningshistoriken endast sparas en viss tid, och utgå från att ett avsnitt som lyssnaren inte återkommit till inom två månader, inte behöver finnas i en sådan lista?

    Listan kanske rent av auto-raderas redan idag, utan att jag har förstått det. Jag kollar!

    Ekot
    Det jag vill ha där är istället länkar till senaste dygnets Eko-sändningar. Nu måste jag gå till Mina Sidor > Program du följer > Ekot > och ladda ned därifrån. Men det är inte så farligt. Hade bara varit bra om det gick att ställa in automatisk radering eller svepa/swipea för att radera.
    Ditt sätt att nå till Ekot är nog ungefär lika snabbt som mitt. Jag går till sidan Sök program i nederkanten, väljer Senaste nyhetssändningarna och Ekot.

    "Swipe-radering" ska vi egentligen ha i nedladdat-vyn, och att den har försvunnit är en ren miss från vår sida. Den funktionen ska komma tillbaka!

    Tills dess kan du radera avsnitt ur nedladdat-listan
    • antingen genom att trycka på trepunktsmenyn vid respektive avsnitt
    • eller genom att trycka på ändra i övre högra hörnet och sedan markera de avsnitt du vill ta bort
    Tack för intressant återkoppling och hoppas att du blir nöjd med de förändringar av Min sida som snart kommer ut till oss som använder appen!

    Om "fortsätt lyssna" kan (bör kunna) växa in absurdum eller om det finns (borde finnas) en gräns i tid eller i antalet poster, tar jag med mina kolleger.

    Eftersom hur "fortsätt lyssna" fungerar är den del av ditt inlägg jag i synnerhet vill uppmärksamma app-utvecklarna på, "vinklar jag rubriken" efter detta. När vi har ett möte och går igenom återkoppling från lyssnare, förenklar detta så att vi ser vad det är jag vill att vi kikar extra på från din återkoppling!
    Annika Webbmaster