Formatera citerad text i editor

Kan ni lägga till en formateringsfunktion för citerad text i er editor?
Rätt ofta vill man citera någon text från utomstående källa eller annat inlägg, och då finns det inget givet sätt att skilja ut den från den egna texten i inlägget.

Det vore bra om det fanns ett standardiserat och tydligt sätt att ange detta, så man slipper trixa med ad-hoc kursivering, citattecken, större än-tecken eller liknande som kan verka rörigt och skilja sig åt från gång till annan.

Exempel:

https://static.kundo.se/static/js/bundles/platform.34f30adeb4ec.js
* froala_editor v2.9.5 (https://www.froala.com/wysiwyg-editor)
* License https://froala.com/wysiwyg-editor/terms/
* Copyright 2014-2019 Froala Labs

Kommentarer

  • Hej
    Vi styr inte över funktionerna i Kundo, men du hittar deras egen Kundo här:
    https://support.kundo.se/org/kundo/

    mvh
  • Ok, tack. Ni är väl kund till dem annars och kan efterfråga funktionerna. Det är inte otänkbart att Kundo kan koppla in funktioner vid förfrågan eftersom editorn de använder (Froala som det ser ut) stöder många fler funktioner än de ni har påkopplade.

    Jag tycker urvalet funktioner är begränsat på ett lite märkligt sätt, exempelvis. är ju citatformatering mycket mer relevant och användbart på ett forum än kursiv stil. Annars är det ju bra att SR/Kundo infört möjlighet att lägga till bilder, t.ex.

  • Förslaget är nu framfört (och jag passade på att komma med ytterligare ett förslag, när jag ändå var i farten)
    Formatera citerad text i editor

    Annika Webbmaster
  • Ok, mitt inlägg kopierades in verbatim ser jag, jag kunde iofs. postat mina synpunkter för egen del om det nu är så att även ni går den vägen, men jag hade en föreställning att Kundo var en mer diversifierad tjänst där extra funktioner kunde kopplas på efter kundens önskemål -  med tanke på att deras kommersiella editor-komponent stöder detta. Dock är tydligen Kundos forum en statisk produkt med samma begränsade funktionalitet för alla, bra att synpunkterna framfördes då. Jag håller också med i att trådarna i forumet skulle kunna organiseras och struktureras på ett tydligare sätt, t.ex. genom länkning, märkning med ämnesord och sammanfattningar av innehåll.