För nära mellan knapparna i SR Play

Hej!
Jag undrar om ni inte kunde öka avståndet mellan reglaget för tid och knappen för direktsändning. De är väldigt nära varandra och kalla klumpiga fingrar kommer ibland fel. Eftersom det ser ut att finnas plats skulle funktionaliteten bli mer användarvänlig om knappen för direktsändning flyttades lite neråt i appen.

Vänliga hälsningar
Sven

Kommentarer

  • Tack för denna tydliga och konstruktiva återkoppling, som jag framför till app-utvecklarna!

    Jag har inte kollat upp ifall problemet uppstår överallt, men om det endast blir så på vissa surfplattor eller mobiler, så vill vi förstås kunna återskapa det.
    Vad är det för mobil-modell?
    Annika Webbmaster
  • Hej,
    Skärmbilden är från en iPhone Xs men det ser nog likadant ut på alla modeller. Problemet är ju inte tekniskt utan en designfråga och jag gissar att designen ser likadan ut oavsett OS på mobilen. Det är avståndet mellan reglaget och knappen är för litet enligt mig. Flytta ner knappen några pixlar så blir det lättare att pricka rätt med fingret för användarna. Ofta när jag vill flytta reglaget så kommer jag ofrivilligt till direktsändningen istället.
  • Tack!
    Annika Webbmaster