Fel program på webben?

Varför spelades nått program från kulturradion istället för vetenskapsradion historia idag. Detta trots omstarter och olika sökvägar. Det kan ju inte ha fastnat i någon kaka eftersom påannonserna innan 15.00-nyheterna gick på som vanligt.

Kommentarer

  • Hej Micke!

    Kulturmiljövård och historia går hand i hand, och programmet du hörde var detta:
    Så skyddas trästaden Eksjö

    Om du tycker att denna typ av program inte passar för Vetenskapsradion Historia, så kontakta gärna redaktionen:
    Om redaktionen
    Annika Webbmaster
  • Goddag yxskaft!
    Det var ju det jag INTE fick höra. Problemet var att det program från KULTURRADION (Jag kommer inte ihåg vad det heter för närvarande) som jag hade lyssnat på tidigare på dagen låg kvar och spelades upp när jag ville lyssna på just detta program från VETENSKAPSRADION om just trästaden Eksjö.
    Som jag skrev försökte jag starta om webbläsaren, läsa in sidan igen, använda mej av andra sökvägar (Tablån, Vetenskapsradion Historias sida, P1:s sida o.s.v.) till Vetenskapsradion Historias program "trästaden Eksjö".
    Det är alltså inte jag som är dum i huvudet och inte förstår att "Kulturmiljövård och historia går hand i hand", utan det var ett tekniskt problem som gjorde att jag inte kunde höra om detta.
  • Ok, då är jag med och ber om ursäkt för missförståndet!

    I och med att påannonseringarna innan 15.00-nyheterna gick på som vanligt, trodde jag att det var en redaktionell och inte en teknisk fråga.

    Jag har dubbelkollat att det program som ligger ute på webben verkligen var det vi sände, så att det inte var något fel på själva utsändningen. Och då är frågan vad det var för program du hörde, varför det fanns där under tiden du ville lyssna på Eksjö-programmet, och hur det kom sig att sändningen verkade ha kommit i kapp när det var dags för påannonseringarna.

    Var det den webbläsare du använde för att skriva hit (Chrome på Windows 10 - info vi webbmastrar ser bakvägen) som fick detta fel?

    Kan programmet du hörde ofrivilligt ha varit detta, som sändes timmen innan Vetenskapsradion Historia?
    P1 Kultur: Om hemmet och hemtrevligheten och festivalprogram med politisk prägel

    Hade du lyssnat på P1 tidigare under dagen?
    Annika Webbmaster
  • Hej igen

    Jo, det är samma webbläsare. Det är också den jag brukar använda. Det händer att det sista programmet jag lyssnat på går på igen annars också, men då brukar det räcka med att ladda om sidan för att rätt program ska spela. Denna gången var det omöjligt fram till påannonserna inför nästa program.

    Jo, det är mycket möjligt att det var det programmet som spelade istället.

    Jo det hade jag, jag lyssnar nästan konstant när jag är hemma på P1.

    Ledsen om jag tog i lite väl i förra meddelandet. Jag var på ett ruttet humör av andra orsaker - inte ditt fel. Jag ber om ursäkt.

  • Hej igen!

    Ursäkt mottagen och uppskattad!

    Om felet uppkommer på nytt, så se ifall du kan få spelaren att hamna rätt genom att trycka på  ctrl + F5.

    Vi har ett problem med framförallt Chrome där det som egentligen är en feature, att det går att pausera en direkt-ström, hakar upp sig. Här är det en annan lyssnare som får problemet väldigt ofta:
    Direktströmmen är inte längre direkt (Chrome)

    Vi vet inte vad det beror på ännu, men felsöker och jag tar med din felbeskrivning i detta. Just att du kunde komma rätt i ljudströmmen först i samband med att en nytt program skulle ta vid, kan vara en viktig pusselbit när vi felsöker.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Hur har det gått för dig? Uppstår den här typen av problem fortfarande då och då?
    Annika Webbmaster
  • Hej

    Nej, men jag vet inte påminna mej om jag har testat på senare tid. Det har jag säkert och då har det nog funkat som det ska eftersom jag inte tänkt på det. Hälsan tiger som bekant still.

    MK
  • Tack!
    Annika Webbmaster