Lokala favoriter försvinner i Android-appen

Varför försvinner en favorit från en p4-kanal när jag byter till en annan? Jag vill lyssna på nyheter från flera områden.

Kommentarer

  • Hej Lars!

    Gäller detta vår app Sveriges Radio Play eller hemsidan sverigesradio.se?
    Annika Webbmaster
  • Det gäller Sveriges radio play på androidtelefon.
  • Tack!

    Då är det ju lite lurigt eftersom det endast går att välja en P4-kanal åt gången, vilket gör det lite extra bökigt för oss som vill lyssna direkt på olika P4-kanaler i appen (något jag själv behöver göra i mitt jobb).

    Däremot är det inte lika besvärligt att ta del av andra P4-kanalers nyheter, eftersom jag med sökfunktionen kan hitta och favoritmarkera exempelvis Nyheter P4 Gävleborg, trots att jag har P4 Norrbotten inställd som "min P4-kanal".

    Kan detta lösa ditt behov, och du inte riktigt förstod hur jag menar att du ska göra, så berätta vilken kanal du lyssnar mest på och vilka P4-kanaler det är du vill kunna lyssna på nyheter från utöver det, så berättar jag hur du gör!
    Annika Webbmaster
  • Jo jag förstår hur du menar och jag har gjort precis så. På direkten finns favoriterna kvar sparade, men när jag senare går in på appen igen, så finns bara nyheterna från min förvalda p4-kanal kvar i favoriter - i mitt fall p4 Jönköping. De andra har försvunnit!
  • Det fungerade perfekt innan senaste uppdateringen!
  • Ok, det låter som en bugg vi inte kände till. Tack för att du rapporterde in den!

    I och med att jag inte vet om vi kommer att kunna återskapa felet, tar vi gärna emot testhjälp (men lägg bara tid på det om du är nyfiken själv – det är vi och inte ni lyssnare som ska kartlägga våra problem)!

    Om du har möjlighet, alltså:
    Lagras andra favoriter som förväntat? Testa exempelvis med ett P1-program, ett rikssänt P4-program och med P4 Morgon från "din" P4-kanal.
    Annika Webbmaster
  • P1-program har jag sparade sedan länge och nu testade jag att lägga in morgonprogrammet från p4 Jönköping, Karlavagnen och nyheter från en annan p4-kanal. När jag sedan startade om appen, så hade nyheterna från den andra p4-kanalen försvunnit - allt annat var kvar.
  • Tack för att du bekräftade att det verkar ha den koppling du redan hade gjort, så att felet gäller just lokala nyheter från "fel" (nåja) lokal kanal.

    Hur blir det med P4 Morgon Jönköping respektive P4 Morgon Skaraborg (eller vilken annan kanal som helst utom Jönköping)? Det vore intressant att veta om det är kopplat till just nyheterna eller om det gäller alla lokala sändningar som ligger i "icke vald P4-kanal" ...

    Som sagt, tack för att du så snabbt har hjälpt oss att förstå att detta problem finns.
    Annika Webbmaster
  • Jag har redigerat rubriken så att det framgår att det gäller just Android-appen och lokala favoriter, så att eventuella andra lyssnare som noterat samma problem enkelt kan hitta hit!

    Andelen lyssnare som favoritmärker lokala nyheter från en annan P4-kanal än den egna är rätt få, så om du inte hade rapporterat in detta, kunde det ha gått under vår radar länge.
    Annika Webbmaster
  • Nu testade jag att lägga in förmiddags- och eftermiddagsprogrammet från "fel" p4-kanal och då försvann båda vid omstart av appen.
  • Tack!

    App-utvecklarna har en teori om vad felet kan bero på, hör jag nu ... Och det är lovande!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    App-utvecklarna hälsar och tackar. De har hittat problemet med att favoriter från program från andra P4-kanaler inte syns. Det är åtgärdat i "vår kod" och kommer ut vid nästa release. När den sker, är lite osäkert.

    Tack för att du högst påtagligt bidragit till en bättre app!
    Annika Webbmaster
  • Annikas problem om P4-appar är en annan fråga och jag har skapat en ny tråd av den:
    P4-appar som bara snurrar
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Ny version, 6.4.1.5457, av appen är släppt till 50% av Android-användarna. Tyvärr sker det slumpmässigt, så vi kan inte påverka så att just du får den ... Men om vi inte ser något konstigt i loggarna, så är den snart ute hos alla!

    En av de saker som ingår i denna version, är:
    Nu fungerar det att favoritmarkera/följa program från flera P4-kanaler igen.

    Tack igen för hjälpen!
    Annika Webbmaster