Extrasändningar i CarPlay

Hej, gillar CarPlay-appen skarpt, kommer bli skönt när vi åker på bilsemester i Europa. En sak som jag saknar är dock extrasändningarna som finns i iOS-appen, tänker främst på allsvenska fotbollsmatcher.

Är det något ni har inplanerat att titta på i er backlog?

Mvh
Anton

Kommentarer

  • Hej Anton och förlåt att du har fått vänta på svar!

    För närvarande kommer vi inte att vidareutveckla CarPlay, men vi tackar för ditt önskemål och har nu lagt in det bland förbättringsförslag.

    Det går att lyssna på extrakanalerna där sporten sänds genom Tunein-appen, men problemet är att veta i vilken extrakanal en viss match sänds.

    Här kan du se planerade extrasändningar:
    https://sverigesradio.se/sida/extrasandningar.aspx

    I Tunein heter kanalerna SR Extra 1, SR Extra 2 och så vidare upp till SR Extra 11. Kanalerna med lågt nummer används oftare än kanalerna med högt, så om det är en match du verkligen vill lyssna på, kanske du kan testa ett par kanaler och då hitta rätt? (Fast enklare är nog att lyssna via vanliga Play-appen.)

    En lång tråd (som skapades innan vår CarPlay-app lanserades) om ämnet finns här, där vi lite närmare går in på varför appen inte vidareutvecklas, trots att ni som använder den ger oss bra förslag:
    CarPlay
    Annika Webbmaster