Erbjud inte otillgängliga filer

Det vore bra om det inte var satt i system att annonsera p2 klassiskts 13:00-sändningar kl 13 för att sedan inte låta dem vara tillgängliga för uppspelning förrän flera timmar senare.

Kommentarer

  • Hej!

    Ljudfilen för efterhandslyssning är inte tillgänglig förrän strax efter sändningens slut, vanligen runt 17.01 för den sändning som hörs mellan klockan 13 och 17 - men du kan ju även höra programmet genom att lyssna på P2 medan det sänds! Om du vill lyssna från början, men inte kan göra detta förrän någon timme senare, går det dessutom att backa upp till tre timmar i P2:s direktström.

    Om du vill ha hjälp med att hitta hur du lyssnar på P2 direkt eller hur du gör för att backa i ljudströmmen, så hör av dig och berätta om om du lyssnar via webbläsaren eller via någon av våra mobilappar - och om det i så fall är appen för Android eller för Iphone.
    Annika Webbmaster

  • Detta var ett förslag för att åtgärda ett problem. Att ni beskriver status quo ger mig dessvärre inte intrycket av att ni tagit problemet till er.

  • Detta var ett förslag för att åtgärda ett problem.
    Tack, då behöver jag hjälp att förstå problemet, för du har rätt i att jag nog inte är helt med på noterna här ...

    Var (webbsida, app ...?) är det vi inte borde annonsera detta, menar du? Där vi har någon form av "sänds just nu-information", ska det gå att nå direktsändningen av den aktuella kanalen, men vi kanske har missat det på något ställe?
    Annika Webbmaster
  • På https://sverigesradio.se/p2klassiskt annonseras 13-sändningen kl 13
  • Mobilsidan. Uppspelningen funkar aldrig inom ett par timmar efteråt.

  • Hur gick det att återskapa?
  • Ja, tack. Jag har dock missat att återkoppla, så det var bra bra att du påminde!

    Den länk som ska gå till avsnittet medan detta sänds, pekar fel:

    Om du istället startar avsnittet från P2:s tablå, så fungerar det. Rent tekniskt lyssnar du i och för sig då på kanalen P2 som sänder ett avsnitt av P2 Klassiskt, till skillnad från att lyssna på ett avsnitt av P2 Klassiskt som sänds i kanalen P2, men tekniken är ju mindre intressant än innehållet!

    Vi behöver naturligtvis lösa detta, så tack för hjälpen att kartlägga felet!

    Annika Webbmaster
  • Nu funkar det som ni beskriver, men när jag använder den aktiva länken Kl 15:30 så får jag höra på radio sapmi

    Fortfarande inte som tänkt misstänker jag

  • Tack, vi får titta vidare på det - just P2-buggar är väldigt krångliga.

    mvh