Enkel ikon pa dator

Era webbsidor för P1, P2, P3? .... är för komplierade. Mina föraldrar klickar sig in och sen tar det slut. Vad hände ?

Jag lyckades gära enklare: en länk till VLC plus eran m3u adress för P1. Sen la jag till en ikon skabad fran en P1 symbol. Windows är installt att visa maxstorlek pa ikonerna.

Nu klickar de bara pa P1 pa datorn och kanalen gar igang.

Pa datorn finns de bara 4 ikoner: P1, P2, P3 och SVT play. Nu tänkte jag ge mig pa SVT play sa att de kan se svenska TV kanaler, da kanske det blir 4 ikoner, TV1, TV2, TV3 och TV4.

Kommentarer

  • Hej Ragnar!
    Det låter som en utmärkt lösning! tack för att du delar med dig av den 😀