Dubbla podd-avsnitt

Jag använder en extern app för att lyssna på era poddar. Ibland dyker det upp dubbla avsnitt direkt efter varandra, t.ex. dök det upp två avsnitt för Percy Nilssons Sommar i P1. De var lika långa, dock var beskrivningen olika för de båda avsnitten.

Jag kollade med utvecklaren av appen och enligt honom är det inte där felet ligger.

Kommentarer

  • Hej
    Det kan hända när man gjort om poddfilen t.ex.
    Då ligger båda versionerna ute i prenumerationsflödet, tills den gamla tas bort. Det är gjort nu med Percy-filen. Tack för att du uppmärksammade oss på det.
    Mvh
  • Okej, vad bra. Jag har märkt att detta inträffar ganska ofta bland era poddar.
  • Vi får försöka sprida det till redaktionerna.
    Förmodligen kommer en lösning framöver där bara det "rätta" visas, per automatik.
    Mvh
  • Jag ser ingen förbättring, dubbla podd-avsnitt läggs fortfarande upp ofta, t.ex. för P1 Dokumentär och Tendens.
  • Tack för att du tog upp problemet på nytt!

    jag ber de kolleger som "coachar" redaktionerna i sitt digitala arbete att se till att alla våra redaktioner vet om vad som står i manualen, nämligen att om ett program av någon anledning ska läggas ut i en ny version, så skall den gamla filen raderas.

    Trevlig helg!
    Annika Webbmaster