Knapp för direkt-läge (efter paus t ex) kan misstolkas

Att lyssna på p1 i min iPhone har varit rutin i 20 år en del utav min morgon. Men jag irriterar mig på en sak. när jag talar via WhatsApp med min särbo så pausas p1 sändningen och återupptas där sändningen var när jag ringde upp min särbo. Jag blir irriterad när  jag inser att det jag hör pratades det om för 20 minuter sedan. Mitt önskemål är, att när jag valt direktsändning så ska appen när jag väl växlar tillbaka fortsätta i direktsändning och inte det som sändes för 25 till 30 minuter sedan. Set är ju inte en podd jag lyssnar på utan direkt. Annars är jag nöjd

Kommentarer

  • Att en kanal återansluter "där du blev avbruten" istället för "direkt" är något många lyssnare uppskattar, men självfallet ska denna funktion inte vara ett hinder för dig som vill höra det som sänds just nu.

    Det finns därför en knapp (med en gul ram på bilden nedan) för att du enkelt ska kunna välja att återgå till direkt-läget efter ett avbrott:

    Löser denna knapp ditt behov?

    Annika Webbmaster
  • Tack för svar. Jag har tolkat denna knapp som att ”direktsändning” pågår. Det framgår inte alls att man kan klicka på den texten. Jag har inte förstått. Jag tycker ni kan jobba på att förtydliga detta.
  • Tack, den typen av återkoppling är viktig och jag ser till att de kolleger som arbetar med appens form och funktion, får del av detta!
    Annika Webbmaster