Digilistan Deezer

Hej
På sidan för Digilistan (https://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=4565&grupp=21558&artikel=5989859) länkar ni spellistor på Spotify och Deezer. Listan på Spotify ser ok och ny ut ut men den på Deezer är nästan ett år gammal. Har ni slutat att lägga upp dessa låtar på Deezer? Hoppas inte då detta är musiktjänsten som används här hemma...

Kommentarer

  • Hej Peter!

    Jag har bett Micke Cederberg, en kollega som vet det mesta om hur våra olika låtlistor fungerar på olika plattformar, att svar dig!
    Annika Webbmaster
  • Hej och sorry dröjsvar! Det har varit problem med att uppdatera listan i Deezer. Vi vill gärna finnas där och jag ska göra ett sista försök att få det att fungera tekniskt där. Dels är det problem med att manuellt flytta om ordningen och sedan har jag testat och fått det att periodvis fungera med att konvertera listan via andra tjänster där jag endast får felmeddelande ända sedan listan senast uppdaterades. jag ska göra ett sista ryck och hoppas få det att fungera alternativt försvinna från Deezer,. Vi får hoppas på det förstnämnda alternativet =)
  • Tack, Micke!

    Då håller vi tummarna.
    Annika Webbmaster
  • Tack för svaret, håller tummarna för att det kommer fungera! Barnen suktar efter det de benämner som ny och modern musik 😀

  • Hej!
    Vem är det som bestämmer vilken musik som spelas? Jag lyssnar på radio hela
    dagarna och en del låtar spelas 3 eller 4 gånger varje dag.
    Mvh Lillemor Johansson
  • Hej! Jag vet inte om du syftar på P3 eller P4. Oavsett så är det musikredaktörerna som för respektive kanal har ett spellistemöte varje vecka där det bestäms vad som ska spelas. Båda kanalerna har en A, B, C, D-lista där A-listan innehåller de låtar du hör mest och spelas därefter mindre i fallande skala. Däremellan kryddas det med låtar som inte är lika stora hits. Låtarna du hör mest brukar dock inte finnas på A-listan särskilt lång period. /Ha det så bra
  • Hej igen 😎! Tack så mycket för så snabbt svar 🌞. Jag lyssnar på Radio Jämtland ibland och Radio Västerbotten. Jag har blivit ett stort fan av en artist som heter LP. Hon släppte en ny skiva i December 2018 som det är många bra låtar på. Bl a en klämmig låt som heter Shaken och en som är lite sorglig som heter Dreamcatcher. Tycker det skulle vara kul om hennes musik kunde spelas på p4. Mvh Lillemor Berggren Johansson
  • Hej igen 😎! Tack så mycket för så snabbt svar 🌞. Jag lyssnar på Radio Jämtland ibland och Radio Västerbotten. Jag har blivit ett stort fan av en artist som heter LP. Hon släppte en ny skiva i December 2018 som det är många bra låtar på. Bl a en klämmig låt som heter Shaken och en som är lite sorglig som heter Dreamcatcher. Tycker det skulle vara kul om hennes musik kunde spelas på p4.
  • Ja LP är jätteduktig. Tipsa gärna musikredaktörerna om ny musik. Då blir de glada. Här hittar du deras kontaktuppgifter. Lycka till!
    https://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=2023&artikel=5615010&grupp=14199