Diagram över väljaropinionen

Hej!

Har ni slutat publicera diagram på sverigesradio.se över utvecklingen av Svensk väljaropinion, sammanvägningen av de olika opinionsinstitutens mätningar? Om inte, hur hittar man diagrammet?

Med vänliga hälnsingar,
Måns Eriksson

Kommentarer

  • Hej Måns och förlåt att svaret dröjt!

    Här har vi samlat dessa inslag:
    Opinionsmätningar
    Annika Webbmaster
  • Nej, det där var inga diagram över utvecklingen av Svensk väljaropinion. Där var bara stapeldiagram, där man på sin höjd kan jämföra läget vid två olika tillfällen. Ni har tidigare publicerat diagram i form av kurvor för utvecklingen månad för månad (eller kanske kvartal för kvartal) under en lång tid. Det är sådana diagram jag efterfrågar.

    Med vänliga hälnsingar,
  • Detta är en samlingssida med olika nyheter om opinionsmätningar, där du kan lyssna och där du för varje nyhet oftast ser rubrik, en kort del av texten (ingressen) och en bild (som kan vara ett diagram).

    För att se alla diagram som hör till respektive nyhet, måste du gå en på just den enskilda nyheten. Om du klickar på rubriken för exempelvis KD tappar väljare till M , så kommer du till en sida med mer text om detta - och med fler diagram!

    För några av dessa nyheter finns det dock inga diagram alls.

    Aktuella diagram kan du alltid nå hos Kantar Sifos Väljarbarometer, där du kan välja att se exempelvis opinion över tid. Deras väljarbarometer har publicerats regelbundet i över 50 år.
    Annika Webbmaster
  • Tack!