Det går inte att snabbspola i spelaren

Spelaren fungerar bra om man lyssnar utan att spola. Men om man vill höra ett inslag två timmar in i programmet är det oändligt drygt att vänta på detta. Försöker man flytta markören för att snabbspola stannar spelaren. Den enda möjligheten att få igång spelaren därefter är att börja från 0 igen. Fruktansvärt irriterande! Ni måste kunna lösa detta. Använder Windows 7 och Explorer 11.

Kommentarer

  • Hej Magnus och tack för att du felanmälde detta!

    Det stämmer att spelaren lider av en del barnsjukdomar. En av dessa är just problem med att spola. Ibland kan det fungera bättre om du spolar lite "stötvis" och pauserar ljudet mellan varje steg du spolar framåt och bakåt.

    Vi hoppas att vi snart har kommit till rätta med problemet, men kan tyvärr inte lämna någon tidplan för när det kommer att fungera fullt ut.

    Gott nytt år!

    Annika Webbmaster
  • Det är ju fortfarande, tre (3) månader senare, problem att snabbspola i er spelare på webben. I SRPlay funkar d däremot att snabbspola utmärkt väl. Vad är det som gör att det inte går att lösa i webspelaren?

  • Ett alternativ eller tillfällig lösning, där jag tror att det ska vara lättare att spola, är att kryssa för "Alltid Flash" i stället för Auto under "Variant av spelaren" på Dev-sidan tills streamarna fungerar bättre i SR:s HTML5-spelare. Det är i detta fallet bra om din webbläsare sparar cookies från sverigesradio.se så att den minns att den ska använda flashplayertekniken på SR-sidorna. Detta kräver förståss att Adobe Flash Player är installerad. Testa detta och rapportera gärna om det gick bättre med spolningen!

  • Pontus, förlåt sent svar!

    Vi har problem med en process på servrarna som gör att det inte fungerar att spola i vissa av våra långa program.

    Om du vill kan du testa Anders tips om att gå över till Flash-spelaren. Den "problematiska processen" fungerar i Flash. Spelaren ser precis likadan ut, men det är annan teknik under huven...

    Du som har Mac får för övrigt automatiskt Flashspelaren om du besöker oss med Firefox, så om du inte vill mixtra med inställningar i Safari, och kan tänka dig att använda Firefox för att lyssna på längre program, kan det vara värt att testa.

    Jag har för övrigt stort hopp om att vi snart ska ha hittat ett sätt att få de långa programmen att fungera bra även i Safari!

    Annika Webbmaster
  • Sitter med min IPad. Kan man fortfarande inte snabbspola tex Lördagsintervjun? 12 nov 2016. Mvh 😀

  • ..?

  • Jo, det ska gå!

    Är det i appen Sveriges Radio Play eller på vår hemsida http://sverigesradio.se/ du har problem att spola?

    Annika Webbmaster
  • Se exempel radioprogrammen Livet är en fest
    http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/666959?programid=4901

    Heeeelt omöjligt att spola, webbläsare Google Chrome

  • Hej Erik!
    Jag testade just på Google Chrome Version 63.0.3239.132 (Officiell version) (64 bitar).
    Det fungerar utan problem både att dra i tidsmarkören och att snabbspola med 15- sekundersknapparna. Det ser ut som det är samma version du har?
    Har du några tillägg installerade till webbläsaren?
  • Tack för snabb respons.
    Kollade webbläsaren nu och jag har exakt samma version Chrome för 64 bit. Men några 15 sek reglage har jag inte ?!
    Inte i min webbläsare på datorn, i appen har jag sett dessa reglage, men inte i på webben.

    Bör jag tanka hem något tillägg?
  • Fäll bara ner spelaren med den lilla vita pilen till höger så får du fram reglagen. Då blir det också lättare att dra i reglaget i tidslinjen.
  • Hej!

    Ska lyssna på Sara Danius men det går inte spola förbi musiken. Ni har tidigare haft sommar utan musik. Har iphone 5
  • Hej
    Just Sara Danius program var direktsänt, så det dröjde ett tag innan poddversionen utan musik dök upp, men den finns där nu.

    Mvh