DAB+ bitrate

Med vilken bitrate distribueras SR P2 i DAB+ nätet Stockholm ?

Kommentarer

  • I DAB distribueras SR P2 i 192 kbit/s.
  • Nej, mittåt, så här är det:
    P2 i DAB+ har 96Kbit.
    P2 Klassiskt finns i DAB och har 192Kbit.
  • Tack Philip!

    Vet du om detta står någonstans hos Sveriges Radio eller Teracom, så att vi webbmastrar snabbt kan hjälpa andra lyssnare att hitta den här typen av information?

    Jag hittade det inte när jag letade, men har å andra sidan inte dammsugit webben.
    Annika Webbmaster
  • Kanske så att Lars Mossberg "Mossan" ska svara på detta ?
    Eller Johan på SVT.
  • Jag kollade med Sveriges Radios tekniska utvecklingsavdelning, och ”Mossans” tidigare chef.