Bugg: Nedladdat innehåll och byta till ny enhet, iOS

Om jag har nedladdade avsnitt och byter till en ny enhet via iOS-migrering via backup så ser det ut som om de nedladdade programmen finns i appen men de går inte att spela. Jag kan inte heller gå till programmet och spela motsvarande avsnitt. Om jag tar bort avsnittet från nedladdat (mitt innehåll) så kan jag sedan spela avsnittet och ladda ner igen.

Detta verkar vara en bugg tyvärr.

Kommentarer

  • Hej Peter!

    Att avsnitten försvinner när du installerar samma app på en ny enhet, är nog inte en bugg i sig. Jag vill dock stämma av med app-teamet hur det fungerar i praktiken.

    Jag tror dock nämligen att vi inte utvecklat någon sådan möjlighet. Filerna sparas på telefonens disk. Nedladdningen i appen är ursprungligen inte byggd för "långtidslagring" av avsnitt, utan för att kunna lyssna utan uppkoppling. För att hantera nedladdade filer bra, kunna sortera dem och kanske lägga dem i olika spellistor finns det poddcast-appar som funkar betydligt bättre.

    Men hur vi en gång tänkte när vi skapade den delen är ju inte samma sak som hur den i praktiken används av våra lyssnare och vi behöver anpassa appen efter lyssnarna! Jag vet inte om det går att skapa möjlighet att behålla nedladdade avsnitt vid telefonbyte, men om det går, vore det förstås önskvärt.

    Däremot är det förstås en bugg att dessa avsnitt fortsätter att se ut att vara nedladdade på din nya enhet. Jag rapporterar in det till app-teamet.
    Annika Webbmaster
  • Förtydligande: Jag menade inte att datat skulle följa med utan jag var mer förvånad att det dök upp på den nya enheten alls. Som tur finns en "ta bort alla"-funktion så det är ju lätt fixat men alla kanske inte förstår vad felet är.
  • Ok, tack för förtydligandet, som behövdes 😀

    Jag vill ändå kolla om det finns möjlighet att bevara nedladdade avsnitt vid migrering från backup, men det var skönt att höra att du inte blev besviken av att avsnitten saknades.
    Annika Webbmaster