Bugg i SR-appen

Hej! Efter senaste uppdateringen den 2 juni verkar det som att SR-appen hänger sig hela tiden. Jag får starta om eller trycka på playknappen ideligen.
Jag har Samsung Galaxy s10 med den senaste programvaran, och inga andra problem med telefonen.

Mvh Sverker Domar

Kommentarer

  • Tack för att du rapporterade in detta!

    Jag skulle tro att det är ett problem som beror på att appen inte har rätt att spela i bakgrunden, till exempel när låsskärmen går igång.

    Se om du kan göra så här:
    Inställningar -> Appar -> Sveriges Radio Play -> Batteri -> Optimera batteriandvändning -> se till att vår app inte är optimerad

    Om det inte gick att följa eller inte hjälper, så hör av dig igen!
    Annika Webbmaster
  • Tusen tack!

    Det löste problemet! Dock hade jag själv inte ändrat något i inställningarna tidigare, men jag antar att felet kanske uppstod i samband med uppdateringen av appen?

    Mvh Sverker
  • Ja, tyvärr brukar det kunna uppstå problem i samband med uppdateringar, så trots att du nu tydligt har ställt in att vår app inte ska vara optimerad, kan det förändras vid en systemuppdatering.
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.