Varför aldrig Blues?

Hej! Då blues inte får spelas på radio,erbjuder jag min kunskap att göra en programserie om blues, med mkt. bra musik.

Kommentarer

  • Hej Lennart!

    Detta forum är till för att ge hjälp med våra appar och webbtjänster, och själva radioutbudet har vi webbmastrar inte något inflytande över.

    Men att blues inte skulle få spelas, tror jag att du har fått om bakfoten! Här är en del av den blues vi har sänt under den senaste månaden (och som du därför kan lyssna på via webben):
    P2 på hemväg: En kvinna med blues! (Om Sippie Wallace)
    Jazzradion: Showtime med Diane Schuur och SBB
    Arvid Nero live på Musikplatsen (P4 Stockholm)

    Hoppas att något av de programmen passar din smak! Annars: vilken typ av blues är det du främst vill höra?
    Annika Webbmaster
  • Tack, Jazz förväxlas som blues ofta. Jag skulle vilja höra Chikago blues med Buddy Guy
    Texasblues med  Clarence G. Brown,Stevie Ray Vaughn,andra som Albert Collins,Freddie King,Robert Cray. Alla betraktade som några av de bästa gitarrister som funnits. B.B King som hade ett unikt gitarspel o röst.detta var ett kort urval
  • Kontakta gärna P2 med dina tips. P2:s kanalansvariga heter Elle-Kari Höjeberg. Till henne kan du vända dig med alla övergripande frågor som rör kanalen. Antingen på telefon via Sveriges Radios växel 08-784 50 00 eller på mejladress: elle-kari.hojeberg@sverigesradio.se:

    En serie om bluesens rötter och utveckling tror jag att vi är många som skulle uppskatta!

    Trevlig helg
    Annika Webbmaster