Bakgrundslåt

Hej på er! Vad heter låter som spelas i bakgrunden i Musikguidens "reklam/jingle"? mvh Carl

Kommentarer

  • Hej, jag ska försöka ta reda på det.

    Mvh
  • Kanon! Jinglen spelades i morse c:a 07:30
  • Hej
    Har fått svaret att P3s jinglar har musik som är specialskriven - så det finns tyvärr inte mer info än så.
  • Denna jingel innehåller en låt som inte är specialskriven för  p3. Känner igen låten och har hört den förut. Har dock svårt att placera den. Typ instrumental/trance/club. Hoppas verkligen ni kan hjälpa mig :-)
  • Ok - jag ska se om jag kan hitta något. Personen som troligen har svaret är tyvärr på semester, så det kan dröja något.
  • jättesnällt! Kan du hitta ljudspåret/jingeln som spelades i morse strax efter nyheterna 07:30? Om möjligt, länka gärna. Kan då testa att "shazama"!..
  • Jag gissar att det är en som kommer ca 1:24:15 här:
    https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1099849?programid=2024

    Vi har en robot som skapar spellistorna för P3 (du kan se den längre ner på sidan), och den har plockat upp Post Malone-låten som det spelas några sekunder av efter jingeln, men inte något av musiken i just jingeln, så det kan vara att det är för mycket prat över, eller att det är något som inte finns i musikmatchningstjänstens databas.
  • 1:04:27 - tyvärr för mkt prat :-(
    Fö, snyggt jobbat!