Backar och hamnar högst upp i listan (Play för Android)

Hej!

Jag är en Androidanvändare och har en Samsung S4 MINI.

Ofta botaniserar jag bland olika avsnitt av ett program och får upp en lista med samtliga, och så klickar jag på ett av dem för att kunna läsa den mer utförliga beskrivningen. Sen vill jag kunna klicka bakåt för att leta vidare bland avsnitten och då hamna på samma plats i listan jag var, men hamnar istället alltid högst upp i listan och får skrolla ner till det avsnitt jag var på. Detta kan ta lång tid om det är en programserie som funnits länge. Går det att lösa?

Kommentarer

  • Hej Erik!

    Går det att lösa?

    Det måste gå, men är tydligen rätt svårt. Jag berättar därför om en funktion som jag hoppas i alla fall förenklar lite för dig:
    Min lista

    När du är i den där listan med samtliga avsnitt (till exempel P3 Dokumentärs arkiv), och hittar ett avsnitt som intresserar dig, kan du klicka på de tre punkter som finns längst till höger på programmets "ruta". Då fäller du ut ett lager med lite olika val, utan att lämna avsnittslistan. Välj Min lista. Upprepa detta på de avsnitt som du vill undersöka närmare!

    Du återfinner sedan dessa avsnitt under Min sida -> Min lista. Om det visar sig att ett visst avsnitt inte var så intressant, eller var ett du redan har hört så kan du ta bort det avsnittet från listan genom att svepa det åt sidan.

    Hoppas att du har nytta av tipset och att det var begripligt hur man gör. Tack för att du vill hjälpa oss att göra appen bättre!
    Annika Webbmaster