Avsnittsnamn saknas

Hej!

Jag upplever att det slarvas en del med namn och beskrivning på olika avsnitt av ett program, vilket påverkar sortering, sökbarhet och överskådlighet för mig som användare. Behövs möjligen lite utbildning av de som lägger upp avsnitt? Exempel är de två senaste avsnitten av Människans mått.

För övrigt vore det också bra om det gick att sortera nedladdade avsnitt under Nedladdat.

Tack för en i övrigt bra app!

Kommentarer

  • Hej!

    Du har rätt, det är den mänskliga faktorn som spelar in, och du har också rätt i att det är utbildning och pedagogisk förklaring av varför vi behöver göra på ett visst sätt som krävs!

    Det är bra att kontakta den aktuella redaktionen när det blir fel på detta vis, eftersom det är varje redaktion som själva ansvarar för att det blir rätt.

    Redaktionen för Människans mått når du på manniskansmatt@sverigesradio.se

    Jag tar upp med de kolleger som arbetar med dels podd och dels vår webbplats mer centralt hur vi kan bli bättre på att sprida information om hur de olika programmen ska döpa sina avsnitt. Detta är egentligen en väldigt enkel insats för varje redaktion som gör stor skillnad för oss som lyssnar. (Samma insats gör det dessutom enklare att hitta rätt avsnitt i sökmotorer och liknande, så det är verkligen något som jag tror att redaktioner skulle göra bättre, ifall de bara förstod att det gör skillnad!)

    Gott nytt år och tack för att du vill hjälpa oss att bli bättre!

    Annika Webbmaster