Avsnittsnamn Institutet

Hej,
Flera av avsnitten i programmet Institutet har tappat sin titel. De har nu bara datum för sändning som titel tex ”institutet 2013-03-23 kl 11.03”.
Jag lyssnar fortfarande på programmet varje dag och har svårt att hitta bland avsnitten.

Kommentarer

  • Hej
    Här ser det ut som att en del av de äldre programmen aldrig haft en bättre titel - men minns du det som att de har haft det?

    mvh
  • Hej,Ja de har alla haft titel. Ofta står det i beskrivningen, avsnittet jag hänvisade till tidigare heter tex Livet i maskinen https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2938&artikel=5470874/Erika
  • Du har rätt. Alla avsnitt har sänts med unika titlar (som Livet i maskinen), men den titeln har tyvärr inte alltid synts i listorna med ljudfiler ...

    Jag tror att vi har haft detta problem länge. Jag lyssnade igenom serien för något år sedan, och då var det en del avsnitt som jag behövde läsa avsnittsbeskrivningen för att veta om jag hade hört eller inte. (Även någon dubblett, tror jag.)

    Här är det en lyssnare som 2014 skrev till Institutets Karin Gyllenklev:
    Det går inte att göra listorna för era helt underbara program lite mer lättöverskådlig och enhetlig? Saknas en del programnamn och ligger en del reprisdubletter och annat.

    Ett sätt att lösa det lokalt hos dig är att ladda hem programmen så att du har dem lokalt på din dator, och döpa filerna till det du tycker passar. Ett omständligt sätt, men det bästa jag kommer på (om du inte gör som jag gjorde och kikar på avsnittsbeskrivningen för att veta skilja det ena avsnittet från det andra).

    Trevlig helg och tack för att du ville hjälpa oss att bli bättre!
    Annika Webbmaster