Avsnittsdatum i Podcast Addict

Datumen på SR-avsnitt gör att de i appen Podcast Addict fortsätter vara högst upp i "Senaste avsnitt"-listan trots att andra av ens poddar har uppdaterats ännu senare.

Kommentarer

  • Hej D och tack för att du rapporterade in detta!

    Vi känner till problemet, men då kopplat till vår egen app Sveriges Radio Play.

    Den märkliga dateringen beror på att vi av olika skäl har behövt ange när ett visst avsnitt sänds i FM, men för alla oss som lyssnar på andra vis, exempelvis i en poddcast-app som Podcast Addict, är det inte seciellt intressant om en viss dokumentär sänds i P3 nu på måndag eller om det var för en vecka sedan. Det relevanta är när den är ny för oss som lyssnar.

    I Podcast Addict medför dessutom sändningsdatum att en del av våra program "tränger sig före" andra podd-skapares program, och det är verkligen inte ett bra beteende.

    Vi behöver helt enkelt ändra uppmärkningen av poddar så att de kan sorteras efter "publiceringsdatum" snarare än efter "sändningsdatum".

    Vi var som sagt medvetna om problemet, men din felanmälan visar på en dimension av detta som i alla fall jag inte hade tänkt på. Jag har sett till att de kolleger som beslutar över i vilken ordning vi ska förbättra olika saker har fått del av denna beskrivning.

    Tack för att du lyssnar, och tack för att du hjälper oss att se vad vi behöver förbättra!
    Annika Webbmaster
  • Min kollega har svarat att problemet är känt.

    Hoppas vi kan fixa det innan sommaren ...

    Dessutom tillade hon (vilket jag vet men inte var tydlig med) så är den här typen av förändringar rätt komplexa. När vi förändrar en parameter i våra podd-flöden som förbättrar för Poddcast Addict och Sveriges Radio Play, kan det ge märkliga konsekvenser i andra appar, som plötsligt tolkar alla avsnitt som nya och börjar ladda hem de senaste fem årens samlade avsnitt av en massa programserier - så fastän det kan verka enkelt att ändra från sändningsdatum till publiceringsdatum är det tyvärr inte en förändring som vi gör i en handvändning.

    Men vi gör den, för vi måste förstås få ordning på detta.
    Annika Webbmaster