Avsnitt radioföljetongen

Hej,
gränssnittet medger inte smidig navigering mellan avsnitten. När man söker så visas avsnitten i slumpmässig ordning. När man är inne på ett avsnitt finns inget direkt sätt att nå nästa. Exvis om jag lyssnat på laterna Magica del 7 så behöver jag in i sök och där skriva titel och nummer på avsnitt. Ska det verkligen vara så svårt att komma till nästa.

Saknar också inställning för att automatiskt ta bort nedladdade avsnitt efter uppspelning.

Använder appen i Android.

Kommentarer

  • Hej Johan!
    Tack för bra synpunkter. Jag ska ta dom vidare till utvecklarna, självklart!
    När det gäller navigeringen på Android så är det något vi måste kolla upp.
  • Hej Johan!

    Jag håller med om att det verkligen inte fungerar bra i det exempel du ger, när du sökte på Laterna Magica.

    Radioföljetongens eget arkiv är sorterat
    Om du istället går till programseriens sida så kommer du till ett sorterat flöde där du smidigt navigerar mellan avsnitten. Den kan du nå genom att söka på programseriens namn, i detta fall Radioföljetongen. Sökträffarna på programserier hamnar överst, men är mer diskreta än de på enskilda avsnitt, så många lyssnare missar att gå in där och blir frustrerade i onödan, vilket förstås är ett förbättringsområde för oss!

    Om jag inte vet vad det är för programserie?
    Dessutom kan vi inte begära av våra lyssnare att ni (eller vi - jag är själv lyssnare) ska hålla reda på våra programnamn. Om jag vill höra alla delar av Alice i Underlandet, så ska jag förstås kunna finna dessa i rätt ordning utan att veta att programserien heter Drama för unga. Och det går!

    Varje avsnitt länkas till programseriens arkiv
    Om jag söker på Alice i Underlandet, hittar jag förhoppningsvis något av avsnitten, på samma vis som du fann några av Laterna magica-avsnitten (om än i fel ordning).

    När jag har funnit ett avsnitt, så finns det en länk till övriga! Länken Mer från [programnamn] tar dig till arkivet med allt från den programserien (plus att jag ju ser att programserien heter Drama för unga:

    Den länken syns dels direkt när du går in på ett avsnitt, som i vyn på min bild, men även under den trepunkts-meny som finns på program-bilden.

    Hoppas att detta hjälper dig att hitta vårt innehåll enklare. Om det är något i det jag beskriver som är oklart, så fråga!

    (Din kritik är förstås fortfarande berättigad. Det ska inte krävas att läsa min långa uppsats för att hitta alla våra avsnitt i rätt ordning.)

    Annika Webbmaster
  • Det här är verkligen ett problem. Jag har testat att lyssna via SRs app, SRs hemsida, app i iPad och app i android. Överallt lika förvirrande.
    Om man har tur startar följande avsnitt direkt. Men om man slutar lyssna så är man genast till råttorna.
    Jobba på det här. Nu direkt.
    Förklaringen ovan visar på hur krångligt det är.