Automatisk justering av uppspelningskvalitet

Hej!

Jag växlar ofta manuellt mellan olika uppspelningskvaliteter för direktsändningar. Det är för att jag vill ha låg kvalitet när jag använder mobildata, men högsta möjliga kvalitet när jag är uppkopplad till Wi-Fi.

Därför vore det fantastiskt om ni kunde implementera en funktion som automatiskt växlar kvalitet beroende på uppkopplingstyp.

Kommentarer

  • Hej
    Jag ska ta med det som ett förslag till arbetet med spelaren.
    Jag tror dock inte det är något som passar alla, utan det skulle behöva vara ytterligare ett val.

    mvh
  • Hej Karolina, Tack för ditt svar.

    Jag håller med om att det borde vara en valfri funktion.

    Egentligen skulle det räcka om man delar upp kvalitetsinställningen för streaming i två delar: en för streaming över mobildata och en för streaming över Wi-Fi. På så sätt kan alla välja helt fritt hur de vill ha det.

    Hälsningar