Att länka, är en av grundidéerna!

"Efter en debattartikel skriven av Centerpartiets toppnamn Fredrick Federley bröt det ut politisk storbråk mellan Centern och Kristdemokraterna."

Var är länken?

Kommentarer

  • Tack för att du hjälper oss att reflektera!

    På ett plan tycker jag att du har rätt. Sidor utan länkar blir inte del av nätet, utan löst fladdrande trådar, och en länk till källan hjälper våra lyssnare att själva värdera nyheten bättre. Samtidigt är jag webbmaster och inte ansvarig utgivare. Jag slipper ta ställning till om vårt oberoende påverkas av att vi länkar till ett politiskt debattinlägg. Jag kan förstå att det inte är helt självklart att göra det.

    Här är länken:
    Aftonbladet debatt: Är det diktaturfasoner som gäller nu, KD?

    Länken saknas i denna nyhet hos Ekot:
    KD om Federleys anklagelse: Vansinnigt

    Ekots nyhet bygger på ett inslag i P1-morgon, och hos dem finns en länk till debattartikeln:
    C ifrågasätter KD:s värderingar

    Även hos P1-morgon tycker jag att det vore än bättre för lyssnarna (och vår trovärdighet) om det framgick i texten att debattartikeln publicerades hos Aftonbladet, men jag är inte insatt i hur redaktionerna arbetar med länkar och "kreddning" av andra medieaktörer.

    Jag ser till att både Ekot och P1-morgon får del av detta!
    Annika Webbmaster