Att dela ett inslag en bit in i programet

Kommentarer

  • Hej Tord!

    Det ska vara minuter och sekunder. Är programmet längre än 60 minuter kan du själv skriva dit timmar. Om du vill dela ett inslag som börjar efter en timma 22 minuter och 35 sekunder, kan du alltså skriva 1:22:35 och den länk du ska dela kommer att sluta med "?start=4955" (vilket betyder "starta efter 4955 sekunder).

    Du behöver inte skriva in timmar. Om du, istället för 1:22:35 skriver 82:35 (en timma och 22 minuter blir ju 82 minuter) går det också bra. Även då genereras en länk som slutar med "?start=4955".

    Tack för att du vill dela med dig av vårt innehåll!
    Annika Webbmaster
  • Hej och tack för hjälpen.
    Vänta man en stund så kom det upp detta.
    https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=7510401
    Men jag förstår din förklaring.
    Din text skulle kunna vara ett bra komplement som inforuta intill dela knappen.
    //Tord

  • Hej igen Tord!

    Om du inte får till delningen, beror det på att vi har en bugg. Funktionaliteten har försvunnit i samband med nyutveckling och de vet inte riktigt när vi kommer ha möjlighet att åtgärda detta.

    Du kan alltså skapa en länk som visar "Börja lyssna från [tid]", men den länken börjar spela från start, inte från önskad tidpunkt. Jag hoppas att det int har ställt till det för mycket för dig!
    Annika Webbmaster