Fler möjligheter att styra lyssning via Apple Watch

Hej! Jag skulle vilja önska funktioner till utvecklingen av Apple Watch-appen. Det skulle vara väldigt bra att kunna styra de vanligaste funktionerna från låsskärmen som man gör på iPhone. Dvs att man kan pausa, reglera volymen samt hoppa 15 sek bakåt och framåt när man lyssnar live eller på poddar.

Kommentarer

  • Hej Henrik och förlåt det sena svaret!

    Jag tror att du kan göra det redan - med hjälp av Apples egen Spelas nu:
    Använda Spelas nu på Apple Watch

    Löser Spelas nu ditt behov? Hör av dig annars!
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika!

    Tack, jag kände inte till att man kunde göra så. Det löser delvis problemet, men man måste hela tiden växla mellan apparna och det funkar bara när jag startat uppspelningen från telefonen.

    En integrering av "Spelas nu" i SR-appen skulle vara en stor förbättring. Swipear man höger nu kommer man till en sida där man kan trycka på paus/play, där skulle man vilja ha alla kontroller.

  • Tack för den återkopplingen, som jag ser till att app-teamet tar del av och väger mot alla övriga förslag både lyssnare och vi själva har för att appen ska bli så bra som möjligt!

    Även om det (i rätt hög utsträckning) går att styra vår app genom Spelas nu, är det en omväg och framförallt inte så lätt att själv hitta till, så att det fungerar betyder inte att det är en fullgod ersättning.

    Om volymen:
    Kan du reglera den med hjälp av den fysiska kronan (om det finns en sån på din Apple Watch)?

    Om du inte kan det, undrar jag om du har en äldre version av vår app. Den senaste versionen tror jag är 20.12.6 som lanserades i början av januari, men om du har Ios 12 eller lägre, kan du nog inte få del av de senaste versionerna.
    Annika Webbmaster
  • Tack för det, jag förstår att ni behöver prioritera bland önskemålen!

    Jag har senaste versionen och det verkar gå att justera volymen om uppspelningen startats från klockan. Då måste man först swipea höger och sen reglera med kronan.

    Det verkar inte som att appen i klockan och telefonen är synkade som tex spotify och podcaster är. Startar jag livesändning eller podd i klockan ser jag inte vad som spelas i min iPhone.
  • Bra återkoppling igen.

    Tack för att du vill hjälpa oss att göra tjänsten bättre och trevlig helg!
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.