Apple Watch - reglera volym

HejDet funkar inta att styra se appen från Apple Watch. Går inta att styra volymen.

Kommentarer

  • Hej Krister!

    Detta vill jag förstå bättre. Menar du att du inte längre kan styra ljudet på telefonen med Apple Watch, eller att det inte går att styra ljudet om du lyssnar via Apple Watch?

    "Fjärrkontroll"
    Det första felet känner vi till. Jag återkom från semestern igår, men innan denna semester hade vi just släppt den version där appen fungerar fristående ("stand alone") på Apple Watch, det vill säga att du kan lyssna utan att du behöver ha telefonen i närheten.

    Jag vet att vi då påverkade "fjärrkontroll-funktionen", och ska förstås ta reda på om vi på något vis kan behålla denna även med en stand alone-app.

    Volymreglage för Apple Watch
    Eventuellt kan vi även ha påverkat volymkontrollen direkt i själva klockan, så att det inte går att höja och sänka ljudet med klockans krona (som det gick innan det blev en fristående app). I så fall bör vi förstås återställa den funktionen!

    Volymen kan dock regleras på andra vis. Ett sätt är via Siri, men att gå och prata med klockan är ju inte alltid lämpligt, så jag ska leta rätt på det tips jag brukade ge för ett par år sedan, innan vi införde volymkontroll i Play för Apple Watch.

    Jag återkommer!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Det gamla tips jag tänkte på är Apples egen Spelas nu:
    Använda Spelas nu på Apple Watch

    Och det var ju bra att jag kollade upp, för den verkar även kunna återställa "fjärrkontrollfunktionen".

    Testa gärna hur Spelas nu fungerar för dina behov. Jag tror inte att den ersätter en volymkontroll direkt i appen, men tills vi har en sådan på plats, hoppas jag att den fungerar tillfredsställande.
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika!
    Spela nu funkade att använda med höja & sänka. Toppen, men det skulle vara bra att det gick att få med i er egen sr app om det går Tack för tipsen. Ha en fin dag
    Med vänlig hälsning,
    Krister

  • Så bra att det fungerade.

    Vi ser över vad vi behöver rätta till för att det åter ska gå att reglera  volymen direkt i Play-appen.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Jag har helt missat att återkoppla, men du kanske redan har sett själv att det numera åter fungerar att reglera volymen i appen med kronan.
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Jag har sett detta
    Mvh
    Krister