apple music spellistor

Jag lyssnar ofta på Spotify-listan P3: Vår Spellista. Jag testar just nu Apple Music istället för Spotify och saknar möjligheten att lyssna på P3:s låturval. Detta är så klart ett argument för att återgå till Spotify, men det känns ju inte riktigt rätt att SR ska uppmuntra en tjänst framför en annan. Finns era listor på Apple Music / är det på gång? Eller finns inte den möjligheten i deras tjänst?

Kommentarer

  • Hej Magnus! Det finns ju flera streamingtjänster även utöver Spotify. P3:s Spellista finns både hos Tidal och Deezer också. Jag har även tagit kontakt med Apple Music för att få ut några av våra mest populära listor även där, b.la. P3:s Spellista som du efterlyser. Jag har hittills inte fått svar av dem men skrev så sent som igår eller nåt så hoppas det kommer inom kort så du får hålla det under bevakning. MVH. Micke Cederberg, streamingtjänstansvarig på Sveriges Radio

  • Tack Micke

  • Tack!

  • Hur går det i denna frågan?
    Har ni fått svar från Apple Music?
    Är det någon som har någon annan lösning på detta, då jag tycker era spellistor är väldigt bra och gärna vill fortsätta följa dem i en annan tjänst?

  • Trevligt att du uppskattar spellistorna, Daniel!

    Vi frågar Micke Cederberg hur det ser ut med Apple Music och andra tjänster.

    Annika Webbmaster
  • Hej! Roligt att ni tar tag i detta Annika! Har du hört ngt mer från Micke Cederberg ännu?

  • Hej! Jag börjar se ljuset i tunneln för att vi ska finnas på Apple Music också. När det gäller Spotify och Deezer har det varit smidigt och enkelt att starta själva kontot på samma sätt du själv har startat dina konton där. När det gäller Apple Music har det varit en lång process att starta ett konto för att få ut våra listor och varit beroende av att skicka logotyper etc till Apple Music, men jag är i slutfasen med att få igång det samarbetet nu så håll ut =)

  • Tack!

    Något blev knasigt när vi skickade över detta till Micke, så han hade helt enkelt inte sett att han var tillfrågad. Annars brukar Micke vara en av våra allra snabbaste kolleger när vi ber om hjälp att svara i forumet.

    Bra att du frågade igen, Daniel!

    Annika Webbmaster
  • Något nytt i denna fråga??

  • Hej Martin! det tog tid men sedan en dryg månad finns vi numera på Apple Music också utöver Deezer och Spotify. Sök på Sveriges Radio i Apple Music så ska du hitta vårt konto där jag börjat med några spellistor men det kommer snart fler. Det känns bra för oss att erbjuda spellistor i mer än en plattform. /Hälsn. Micke

  • Hej Micke, kommer det även spellistor från enskilda program som tex sommar/vinter pratarna?
    Martin

  • Nej de är inte planerade och anledningen är att de inte är lika följda som de jag väljer ut till Sveriges Radios konto. Apple Music är mer komplicerat om man ska vara flera redaktioner som ska uppdatera då det är begränsat på antal datorer som man kan arbeta med ett och samma konto. P1 har en redaktion som uppdaterar sommar/vintervärdarnas listor och de kan ej tekniskt gå in och styra med listorna i detta konto, så Apple Musickontot får istället blit ett Best Of-konto för de populäraste listorna i SR:s Spotifykonton. När det gäller Deezer & Spotify fungerar det att vem som helst kan uppdatera om jag förse med login och lösenord. Blir det enklare någongång får vi naturligtvis tänka på att kunna serva på samma sätt i Apple Music också./Med vänlig hälsning Micke

  • Okej, stor tack för snabba svar

    Martin