Appen Sveriges Radio Play funkar ej.

Har köpt en ny Samsung Galaxy S5 Neo
Appen SR play står o. snurrar på 99%
nedladdning.
Ibland kopplas program upp efter flera min.
Inga problem med tidigare S4.
Köpte samtidigt 1st Samsung Galaxy S5
funkar perfekt med appen SR play.
Inget fel på telefonen enligt Telia
Tacksam för svar.

Kommentarer

  • Hej
    Edge o neon har något som kan tolkas som att våra direktljud uppfattas som filer som ska laddas ner.
    Flera har rapporterat.
    Frågan undersöks.
    Mvh

  • Hej Kjell!

    Samsung har nu bekräftat att felet ligger hos dem, och det finns en mjukvaruuppdatering från dem som löser problemet.

    Den uppdateringen ska komma ut automatiskt, men om den inte har gjort det, kan du läsa hur du gör för att uppgradera:
    Samsung: Software Upgrade

    Än så länge har jag endast fått bekräftat att detta hjälper från besökare med Samsung Galaxy S6 edge+, så jag är inte säker på att uppdateringen finns för er med Samsung Galaxy S5 Neo.

    Om det inte finns en uppdatering som hjälper även för Neo, så hör av dig, för då behöver vi vara tydligare gentemot Samsung om att felet gäller även er!

    Annika Webbmaster
  • Har kollat med Samsung kundtjänst idag 27/11.
    Samsung Galaxy S5 Neo pågår felavhjälpning hos Samsung.
    Tills vidare använd 4G ej Wifi
    Kör nedladdning till 99% på SR appen
    koppla ur Mobil data ca 10 sek koppla sedan tillbaka Mobil data då funkar appen.

  • Tack för att du kollade upp och återkopplade.

    Enklare ändå är nog att lyssna via antingen appen Tunein Radio eller vår enkla mobilsajt http://mini.sr.se/

    Båda de sätten att lyssna använder en annan teknik som inte är påverkad av detta fel.

    Google Play TuneIn Radio

    Jag hör av mig till andra Neo-användare och berättar det du fått reda på!

    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Jag läste nyss på Facebook att Samsung arbetar med en lösning även för Neo, så ni är inte bortglömda!

    Bifogad fil:

    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Jag vill bara rapportera. Det senaste jag har hört från Samsung (igår) är detta:
    För tillfället så har vi ingen ny information att komma med angående buffrings-buggen. I och med att detta har varit ett problem ett bra tag så ska jag genast föra vidare din förfrågan och försöka få tag i lite mer konkret information.

    https://www.facebook.com/samsungsverige/posts/1...

    Annika Webbmaster
  • Nu har äntligen en lyssnare med Neo, operatörslåst till 3, fått en uppgradering som löst problemet!

    Borde snart dyka upp även hos andra Neo-användare, med andra ord!

    Från Facebook:

    Annika Webbmaster
  • Hej

    Tyvärr funkar inte detta på min Neo S5
    viaTelia.
    Samma snurrande o. uppladdning utan resultat.
    Hoppas på en lösning

    Hälsningar
    Kjell Nordström

  • Håll ut!

    Den uppgradering som har kommit till några Neo-användare med Tre som operatör, kommer säkert till dig med Telia snart!

    Tills dess kan du lyssna via antingen appen Tunein Radio eller vår enkla mobilsajt mini.sr.se/, som inte är drabbade av denna bugg.

    Annika Webbmaster
  • Hej

    Efter en ny uppdatering på min Neo idag funkar
    SR appen som den ska.
    Tack för hjälpen!

  • Härligt!

    Det verkar som om samma buggfix även kommit ut till Tele2 nu:
    Samsung Neo: Appen fastnar på 99%

    Tack för att du berättade det. Jag tipsar andra lyssnare med samma fel om att uppdateringen nu nått ut till flera!

    Annika Webbmaster
  • Har en Samsung galaxy tab att och er app har funkat bra tills igår, ska erkänna att jag inte lyssnat så mycket och jag har avinstallerat o installerat igen men det kommer upp att den stoppats hela tiden

  • Hej Ingela!

    Detta fel är en annan bugg, och den drabbar tyvärr alla med just Galaxy Tab A.

    Om du vill, så finns det en betaversion av vår app att testa, där detta fel inte dyker upp, men om du lyssnar sällan, så kanske det är enklare att lyssna via hemsidan sverigesradio.se i plattans webbläsare? Där ska allt fungera som vanligt.

    Om du vill testa betaversionen, så hör av dig!

    Annika Webbmaster