Appen låser sig när man b(r)yter blåtandsuppkoppling (huawei)

Jag märker att appen ofta låser sig när man kopplat bort sig från blåtand (I mitt fall en Huawei).

Scenario:
* Lyssnar på ett program med headset.
* Avbryter lyssningen genom att koppla från headset.
* Nästa gång man ansluter så går det inte att trycka "play" på programmet.

Omstart av appen löser inte problemet, av/på av blåtand hjälper inte, men däremot omstart samt välja ett annat program tillfälligt och sedan gå tillbaka till det program man lyssnade på innan.

Kommentarer

  • Hm ... Just detta fel känner jag inte igen, men jag misstänker att detta är ett annat symptom på att nyare Huawei-telefoner har ett mycket aggressivt sätt att döda appar när dessa hamnar i bakgrunden, något jag sett ge andra typer av problem med att starta appen efter pausering.

    Eftersom jag inte vet vilken inställning det i så fall.är som måste ändras, tipsar jag om tre olika:

    Ignorera batterioptimeringar
    Gå till det dolda alternativet Inställningar > Appar och meddelanden > Appar > Inställningar > Särskild åtkomst > Ignorera batterioptimeringar

    Skärmlås
    Inställningar > Batteri > Stäng appar efter skärmlåsning

    Välj att vår app inte ska stänga ned efter skärmlås.

    Hantera appen manuellt
    Inställningar > Batteri > Programstart , välj att hantera vår app manuellt

    Återkom och berätta om detta hjälpte!
    Annika Webbmaster