Användarinformation

Hej,
I Chrome står på användarinformation att Chrome är inte aktiverat - trots att jag gjort det. Däremot i IE står det att det är aktiverat.
Dessutom som verkar det inte som om sveriges radio är en säker sida för i adressfältet är det ett utropstecken och en ring runt om.

Kommentarer

  • Hej!
    Vi använder inte https ännu på sverigesradio.se, men vi jobbar på att införa det ganska snart.
  • Hej Jesper,
    Tack för svaret.
    Det var även en annan fråga. Ni har ju cookies på er sida. När jag ser användarinformationen i IE så står att det är aktiverat. Jag har även aktiverat i Chrome men på användarinformationen där står det att det är er ej aktiverat - trots att jag gjort det. Vad har jag gjort för fel?
  • Om du vill veta lite mer om de olika symbolerna Chrome använder i adressfältet så finns det en artikel här: https://support.google.com/chrome/answer/95617?visit_id=0-636462499409991494-1665450032&p=ui_security_indicator&rd=1
    När det gäller cookies, märker du att cookies inte sparas i Chrome?
  • Tack för informationen om symbolerna.
    På vilket sätt kan jag se om cookies sparas i Chrome?
    Hur kan de sparas i så fall om det står att det är inaktiverat?
  • Jag tänkte mer på hur du märker att detta är ett problem?
    Om du till exempel har valt en lokal kanal överst i menyn, sparas den valda kanalen då efter att du avslutat Chrome?
  • Hej Jesper,
    Det börjar bli lite för avancerat för min del. Jag är inte så hemma i Chrome - tycker den är lite krånglig. Så därför vet jag inte vilken meny du menar.
  • Jag förstår! Vi kan börja i andra änden: hur mer exakt märker du av problemet i Chrome? Alltså hur påverkar det lyssning mm på sverigesradio.se ?