Använda BOSE Soundlink 20 utan Bluetooth

Hej, jag har en WIFI kopplad BOSE Soundlink 20 som jag använder till att lyssna på spotify från dator eller mobilen och radio (direktsändning) via tuneln. Den har inte blåtand.

När jag lyssnar på P2 använder jag oftast min Lenovo dator, dvs om jag vill lyssna i efterhand.

Finns det något sätt att använda WIFI (Soundlink 20) för att lyssna?

Undrar, kenneth

Kommentarer

  • Hej!

    Poddar
    På denna sida (under FAQ en bit den) ser jag att det går att spela podcasts genom SoundTouch-appen:
    https://www.bose.sg/en_sg/apps/soundtouch.html

    Den vägen kan du nå en stor del av vårt utbud, se här:
    Poddar från Sveriges Radio

    Som P2-lyssnare kan jag dock tänka mig att du är extra intresserad av P2:s musikprogram, som inte poddas av upphovsrättsliga skäl. För att lyssna på dessa krävs att du använder en plattform som är speciellt utvecklad för att hämta vårt innehåll, som vår hemsida eller någon av våra egna appar.

    AirPlay eller Aux-ingången
    Det verkar som om nyare modeller har Bluetooth, och äldre har AirPlay. Om din Bose Soundlink 20 har stöd för AirPlay och du har en Iphone, så kan du starta ett musikprogram i appen Sveriges Radio Play och sedan ansluta med den tekniken, se sidan 19 i manualen (pdf).

    Högre upp på samma sida står annars hur du kan ansluta via Aux-ingången, men det kanske var detta du redan gör med Lenovo-datorn? (Det framgick inte riktigt om du lyssnade direkt i datorn, eller anslöt datorn till Soundlink fast önskar att kunna göra detta trådlöst.)

    Hoppas att det var till hjälp - och trevlig lyssning framöver!
    Annika Webbmaster
  • Hej, jag ansluter idag min dator via en annan BOSE högtalare Soundlink Color som har blåtand. Detta är min resehögtalare som ligger lite undanstoppad....

    Jag visste inte att Soundlink20 har AIRPLAY, det har även min SoundTouch 220 visade det sig.

    Mycket användbart. Lyssnar just nu på Matteuspassionen (som jag sjungit i Engelbrektskyrkan flera gånger på svenska) från Östersjöfestivalen via AIRPLAY. Mycket användbart.

    Tack för en vetenskaplig utredning!

    k
  • Så bra att det var hjälp som fungerade!

    Som bonus ger jag två lyssningstips på program relaterade till Johann Sebastian Bach ...
    Annika Webbmaster

  • Har ni planer på att stödja strömning till SoundTouch 10?
    /Pelle
  • Hej Pelle!

    SoundTouch 10 har en AUX-ingång vilket gör det möjligt att ansluta en Chromecast Audio, och på så vis kunna ta del av allt vårt innehåll i appen Sveriges Radio Play.

    Om du främst vill lyssna direkt på kanaler, är Tunein ett alternativ. Om inget av dessa alternativ känns aktuellt, så berätta mer om vad det är du vill lyssna på och varför Chromecast eller Tunein inte fungerar för detta.
    Annika Webbmaster