Android: direktsändning funkar inte (Samsung S8)

Hej,

Direkt sändning funkar inte i min Android (Samsung S8). De lagrade spelas, men inte direkt.Under OS gick det inte pga av rättigheterna. Jag bor i Tyskland. PC:n hemma funkar dock. Jag har inte lyckats lura ut varför.

Kommentarer

  • Hej Erik!

    Blockeringen under OS upphörde i februari, men för några Tunein-användare har den blockeringen inte släppt automatiskt. Om du lyssnar via Tunein eller någon annan app, så får du hojta till, för i resonemanget nedan utgår jag från att detta gäller vår webbplats sverigesradio.se

    Den blockeringen gällde enbart P4-kanalerna (och periodvis P3), men visst har du även problem med exempelvis P1, P2 och P4 Plus? I så fall bör det vara någon typ av fel, kopplat till den webbläsare du använder (Samsung Internet). Jag har misstänkt problem med den även för en annan lyssnare, som tyvärr inte återkom och berättade mer om problemet, vilket gjorde att felsökningen avstannade ...

    Om det är problem med just Samsungs egen webbläsare, är det förstås något vi på Sveriges Radio behöver förstå och lösa!

    Om du har möjlighet att testa exempelvis Chrome (som kanske redan finns förinstallerad i din telefon?) eller Firefox istället, misstänker jag att det kan fungera bättre!

    Kan du lyssna i den vanliga webbläsaren via denna sajt, som egentligen är avsedd för enklare telefoner? Om inte, får du något felmeddelande?
    mini.sr.se

    Ett annat alternativ är att lyssna via vår app Sveriges Radio Play, som du kan installera gratis härifrån:
    Ladda ner Play-appen för Android

    Även om ditt problem löses genom att använda en annan webbläsare, ladda hem appen eller använda den enklare sajten, så vill vi väldigt gärna förstå problemet och lösa det i grunden, så återkom gärna oavsett och berätta hur det går!
    Annika Webbmaster
  • Hej,

    Jag laddade ner Appen och den funkar.
    Verkar med andra ord vara Samsung Webläsare, ev en av de senare varianterna.

    Erik
  • Bra att det fungerar med appen!

    Vi har försökt återskapa felet på en S8 med senaste versionen av Samsung Internet och med ett par andra Samsung-modeller, men fick inga problem.

    Verkar med andra ord vara Samsung Webläsare
    Felet skulle ändå kunna ligga på vår sida. Vi kanske har något fel i koden som är så pass litet att det inte märks utom i just denna webbläsare och då endast uppträder vid speciella omständigheter (som vid en viss typ av uppkoppling eller hos lyssnare med en viss inställning).

    Tyvärr är detta svårt att felsöka, men om du gör någon observation (som att felet inte uppträder över mobilnätet, utan endast över wifi - eller tvärtom) som bringar mer klarhet i detta, eller om någon annan lyssnare rapporterar in liknande problem som kastar mer ljus över det, så ökar vår förståelse!

    Jag lägger till i rubriken att felet drabbar Samsung för att öka möjligheten för eventuella andra med samma problem att hitta denna tråd.
    Annika Webbmaster
  • löser inte mitt problem med Samsung S7 osv
  • Hej
    Vi har fått in ett par felanmälningar som rör just Samsungs egen webbläsare, och vi ska titta på det.

    Har ni möjlighet att testa någon annan webbläsare så länge?
  • Google Crome verkar funka.