Ändra textens storlek i Android-appen

Hej, jag använder SR-appen för Android (Samsung Galaxy S10) och undrar hur jag kan öka storleken på typsnittet. Jag har ändrat inställningen i mobilen så jag har ett par punkter större i alla andra appar, men just i SR-appen är det fortfarande pyttigt. Tacksam för hjälp.

Kommentarer

  • Hej Anna!

    Det borde fungera som i andra appar, tycker jag!

    Jag hör med app-utvecklarna om vi har missat att följa de riktlinjer för tillgänglighet som finns, eller om det finns någon särskild inställning du behöver göra för att även vår app ska påverkas av att du ökat typsnittets storlek.

    Tack för att du tog dig tid att rapportera in problemet.
    Annika Webbmaster
  • Hej!

    Jag följer upp en del problem vi aldrig lyckades återskapa, och din beskrivning av att appens typsnitt inte påverkas av de inställningar du själv har gjort i telefonen, är en sådan sak. När vi kikade på detta i vintras fungerade det som det skulle hos oss, liksom nu. Men vi kanske har missat något?

    Om felet kvarstår hos dig, så berätta vilka delar av appen där dina inställningar för typsnittet inte följer med som de borde!
    Annika Webbmaster