Alla avsnitt av Bannerheds bevingade vänner?

Hej! Hur hittar jag Alla avsnitt av det underbara programmet Bannerheds bevingade vänner?

Kommentarer

  • Hej Lena!

    Just denna fina programserie har vi tyvärr begränsade rättigheter för där avsnitten legat ute under ett år. Därefter tas ljuden bort från våra servrar (och försvinner från vår hemsida och från appen Sveriges Radio Play).

    Det året har passerat för alla avsnitt utom de tre senaste, men avsnittet om trädpiplärkan försvinner den 22 juni, och de andra försvinner en respektive två veckor därefter.

    Dock har vi samtidigt haft rätt att erbjuda dessa avsnitt för nedladdning, så om du laddar hem de här tre avsnitten - men laddar hem på annat vis än i vår app - så kommer du att ha kvar dem så länge du vill!

    Du skrev hit med en Iphone, och om det främst är den du använder, kan du ladda hem avsnittet genom appen Podcaster som du bör ha förinstallerad (eller med någon annan podd-app). Här ser du hur du laddar hem avsnitt i den:
    Lyssna med Apple Podcasts: Hämta eller radera avsnitt

    Du kan även ladda hem från hemsidan med en dator, vilket jag själv tycker "känns lite säkrare" när jag verkligen vill "se var filen hamnar". Det är enkelt. Gå hit:
    Bannerheds bevingade vänner: alla avsnitt

    Klicka på ladda hem-länken för respektive avsnitt, så laddar du hem en mp3-fil med ljudet. (Om du högerklickar kan du välja var filen ska sparas, men det ser lite olika ut på olika datorer, så om du kör fast, hoppas jag att vi hinner lösa det innan programmet om trädpiplärkan försvunnit!)

    När du väl har laddat hem en ljudfil, kan du flytta över den på ett USB-minne eller så.

    Lycka till!

    Annika Webbmaster