Alfabetisk ordning

In med den här listan i excel, sortera i bokstavsorndning och publicera igen. Inte ska man behöva ögna 130 orter för att kolla om ens hemort INTE finns med?

https://sverigesradio.se/artikel/7186014

Kom igen!

Kommentarer

  • Bra poäng, som jag framför till redaktionen.

    Men innan de hinner agera, kan jag tipsa om att du snabbt kan söka igenom den här typen av sidor med funktionen ctrl + F. (Använder du en mobiltelefon när du besöker sidan så söker du på annat vis.)

    I de flesta ordbehandlingsprogram initierar tangentkombination Ctrl+F en funktion som söker efter en kombination av tecken i den text som visas på skärmen. En dialogruta visas först där man skriver in exempelvis hela eller delar av ord och även har möjligheten att ange vad angivet ord eller fras ska ersättas med. Sökfunktionen fungerar också i alla webbläsare /.../

    Wikipedia: Kortkommando

    Ett användbart tips, hoppas jag, även om det självfallet inte är en ursäkt för ostrukturerat innehåll!
    Annika Webbmaster
  • Hej Henrik!

    Helt rätt, nu har jag ändrat så att listan är alfabetisk. Ibland går det lite för fort, tack för att du gör oss uppmärksamma på den här typen av problem..
  • Tack för snabb åtgärd, Ada!
    Annika Webbmaster