Aktivera javascript

Får upp en ruta aktivera JavaScript. Har laddat ner den och det fungerar iallafall inte att lyssna på sommarvärdarna. Hur gör jag för att kunna lyssna på önskat program?

Kommentarer

  • Vad är det för webbläsare du använder, och är det på MacOs eller Windows?
  • Hej
    Plötsligt fungerar inte Sverigesradios hemsida. Det står aktivera Javascript. Det fungerade tidigare men plötsligt slutar den fungera. Varför?
  • Hej Ingvar!

    Jag frågar samma sak som min kollega frågade ovan:
    Vad är det för webbläsare du använder, och är det på MacOs eller Windows?

    Jag vet inte varför det blivit så här, men det vill jag ta reda på, och då måste jag veta mer om var felet uppstår!
    Annika Webbmaster
  • Jag vill gärna lyssna på SR. På SR:s sida står det att jag skall aktivera Java script. Jag har laddat ner Java, men vad gör jag sedan? Är Java script något annat än Java?
  • Hej!

    Java och Javascript är två olika saker. Java är ett programmeringsspråk och är vanligtvis inget du behöver fundera över (eller ladda hem något för att hantera).

    "Bakom kulisserna" ser jag att du skrev hit med webbläsaren Chrome på en Windows-dator, så den hjälp jag ger nu gäller hur du aktiverar Javascript på en sådan! Om det var någon annan dator, surfplatta eller mobil du behöver hjälpen för, så hör av dig!

    Aktivera JavaScript i Google Chrome
    1. Öppna Chrome på datorn
    2. Klicka på trepunktsmenyn högst upp till höger och välj Inställningar
    3. Ett nytt fönster öppnas. Klicka på Avancerat längst ned
    4. Klicka på Innehållsinställningar under Sekretess och säkerhet
    5. Klicka på JavaScript
    6. Aktivera Tillåtet (rekommenderas)
    7. Klicka på OK och stäng sedan fönstret för inställningar
    8. Ladda om Sveriges Radios hemsida för att besöka den med JavaScriot aktiverat
    Hoppas att detta gick att följa och att det löser problemet! Hör av dig annars.
    Annika Webbmaster
  • Hej.
    Tack för svar.
    Jag har följt instruktionen. Det står nu sr.se på sidan i Java script InnehållsInställningar.
    Det finns ingen knapp för OK som du skrev att det skulle finnas.
    Jag har laddat ner SR:s hemsida igen.
    Jag kan inte öppna SR:s program för lyssning.
    Har du något förslag till åtgärd?
    Gillis
  • Hej.
    Jag kan nu få upp sr.se när jag tar fram adressen via "sök" nere till vänster bredvid den blåa flaggan. Då fungerar det perfekt.
    Varför jag inte får fram er när jag öppnar med Chrome fattar jag inte.
    Jag är nöjd nu.
    Tack för hjälpen!
    Gillis
  • Så bra att du hittat ett sätt att lyssna!

    Om du vill att vi fortsätter att felsöka för att få det att fungera även den vanliga vägen, så hör av dig!
    Annika Webbmaster