Åke Arenhill

Hej!

En av Skånes stora profiler har avlidit 98 år gammal.
Varför inte göra ett program kring hans livsgärning?

Och så ett önskemål till:
På 60 el 70 talet  gjorde han radioprogrammet, Adress Arenhill, Åke Arenhill svarar på egna lyssnarfrågor. Kom i bokform 1970.
Kan man få önska att det läggs upp SR play?

Mvh Håkan Grönte

Kommentarer

  • Hej!

    Detta är ett forum för teknisk support, och vi webbmastrar har inte möjlighet att ta vara på förslag som handlar om Sveriges Radios innehåll. Vänd dig istället till Lyssnarservice, lyssnarservice@sverigesradio.se.

    En dokumentär är vi nog många som skulle uppskatta! Jag minns framförallt Åke Arenhill (i Ägget-fåtölj) från programmet Tro't om du vill,  och har först nu förstått att han även är den skicklige illustratören i bland annat Femina samt textförfattare/översättare till Som en bro över mörka vatten (Bridge over Troubled Waters)!

    Innehållet i Play-appen bygger på vad vi sänder i FM (alternativt producerar som en podd för alla plattformar), så vi som arbetar med appen kan inte att lägga ut enstaka program på egen hand.

    Lycka till!
    Annika Webbmaster