Adams Bellman

Hej, jag söker efter att gammalt program som kallades Adams Bellman. Kan man hitta det någonstans?

Kommentarer

  • Hej!

    Berätta mer! Vad var det för typ av program (barnprogram, drama, humor, musik ...)? Vet du på ett ungefär om det var tre eller trettio år sedan det sändes?
    Annika Webbmaster
  • Ett barnprogram, som drog Bellman skämt. Skulle tro att det var runt 10 år sedan.
    Minns att det hade nåt med Elin ”grynet” ek att göra, typ att hon fick höra nåt Bellman skämt och sedan blev det ett program med kanske 4 avsnitt med bara Bellman skämt.

  • Ok ... Var det på radio, och inte på SVT? I TV-programmet Lisas sagoshow ingick det en hel del Bellmanhistorier, vill jag minnas.
    Annika Webbmaster
  • Yes, det var på radio!
  • Ok ...

    Elin Ek hade ett två timmars program sommaren 2005 som hette Elin Ek i P3 med under-rubriken Kanske lite olämpligt med Elin Ek. Kanske var Bellman-historierna ett inslag i den serien?

    Som du kanske anar är detta troligen ett program som vi inte har tillgängligt på webben, men jag är nyfiken på vad det kan röra sig om och hör direkt med Elin om hon kan berätta mer om vad detta var och ungefär när det sändes!
    Annika Webbmaster
  • PS: Elin är alltså numera programledare för Kärlek i P4:
    Elin Ek, programledare
    Annika Webbmaster
  • Ja gör det!