Ansöka om yrkestiteln med yrkeserfarenhet från Asien?

Jag har en 5 årig arkitektutbildning från Asien (bachelor) och den motsvarar en 5 årig arkitektutbildning i Sverige (bachelor + master, enligt UHR). Därför kan jag använda Arkitekt MSA idag. Men jag undrar om jag kan ansöka om SAR eftersom jag har jobbat i Asien i mer än 2 år efter utbildningen. Eller måste jag vänta? Idag pluggar jag vidare till Master på LTH (det låter konstigt, jag vet) och är inne i det andra året snart.

Kommentarer

  • Hej

    När du ansöker om yrkestiteln så ska yrkeserfarenheten vara från Sverige eller annat EU-land

    Mvh
    Jeanette Liljebäck
    Jeanette Liljebäck Administratör