Hur gör jag för att söka yrkestitel som egenföretagare?

1. Om jag har arkitektexamen + medlem i Sveriges Arkitekter och startar egen verksamhet, behöver jag vara anställd i företaget i två år för att ansöka om yrkestitel SAR/MSA, eller kan jag räkna in den tiden jag bedrivit företaget? Om jag t ex planerar att inte anställa mig själv första året.

2. Om jag har ett enmansföretag och alltså både är arbetsgivare och anställd, är det då jag själv som ska intyga på 2 års yrkesverksamhet?

Kommentarer

  • Hej Elin

    Du ska ha varit yrkesverksam i minst två år efter din Arkitektexamen för att ansöka om yrkestiteln SAR/MSA

    Lämpligt att annan SAR/MSA Arkitekt intygar din kompetens eller tidigare arbetsgivare. Har du inte någon sådan att tillgå får du skicka in ditt CV och ev andra handlingar som tydligt visar på din erfarenhet

    Du kan också läsa mer här https://www.arkitekt.se/medlem/dina-formaner/yrkes-och-medlemstitlar/

    Mvh
    Jeanette Liljebäck
    Jeanette Liljebäck Administratör