Yrkestitel med master i samhällsplanering/urban studies med kandidat i fysisk planering?

Hej. Om jag har en kandidatexamen i fysisk planering från BTH men läser en master i samhällsplanering eller liknande i till exempel Linköping eller Malmö som inte är en arkitektutbildning har jag fortfarande möjlighet att ansöka om yrkestiteln? Finns det några riktlinjer om hur mycket masterutbildningen får skilja sig från en arkitektutbildning kan till exempel kulturgeografi ge möjlighet till yrkestitel?
Karl

Kommentarer

  • Hej Karl

    Ja det finns möjlighet att ansöka om yrkestiteln ändå. Förfarandet blir ett annat och ansökan prövas av Sveriges Arkitekters Invalsnämnd. Du kan läsa mer om det här
    Jeanette Liljebäck Administratör