Vilken yrkestitel?

Hej, jag undrar om man får en fullständig yrkes titel om man läser sin master på Chalmers i "Architecture and planning beyond sustainbility", "Architecture and urban design" eller "Landscape Architecture" på SLU och har läst fysiskt planering som kandidat på BTH? Vilken yrkes titel får man i så fall då? SAR? LAR eller FPR?

Kommentarer

  • Hej Kajsa

    Den kandidatexamen man har är den som ligger till grund för ansökan om yrkestitel. Sedan finns det även andra möjligheter och möjlighet att få sin ansökan prövad av Sveriges Arkitekters Invalsnämnd
    Jeanette Liljebäck Administratör
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.