Praktik eller ordinarie tjänst?

Hej,

Jag har precis tagit examen och ska nu till att jobba. Då jag inte gjort någon praktik under utbildningen undrar jag om det skulle vara konstigt att söka praktik nu, med avslutad masterexamen?

På grund av corona-pandemin upplever jag att det går lite trögt med jobbsökandet, och tänker att det kanske är lättare att få praktiktjänst?
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Clara,

    Efter att du har läst fem år på arkitekturutbildningen och tagit ut din examen har du möjlighet till att söka en mer kvalificerad tjänst med en bättre lön än vad en praktiktjänst ger. Jag rekommenderar dig att söka till mer kvalificerade tjänster först, men om du märker att arbetsmarknaden är för stillastående kan du se över möjligheterna för en praktiktjänst under en kortare period för att sedan omförhandla ditt avtal.

    Jag hoppas att detta var svar på din fråga. Hör av dig om du har fler frågor eller funderingar.

    Allt gott,
    Rebecca
    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.