Titlar om jag byter förbund?

Jag har idag titel SAR/MSA och är medlem i. SA, men kommer ev. byta fackförbund. Kan jag ha kvar titeln SAR/MSA, eller bara titeln SAR även om jag inte är medlem i SA?
Mina kunskaper som arkitekt är ju samma och redan validerade av SA sen många år tillbaka.
Maja

Kommentarer

  • Hej Maja

    Yrkestitlarna är inregistrerade varumärken ägda av Sveriges Arkitekter och får bara användas av den som som har ansökt om och beviljats titeln. Den får endast användas så länge man är medlem Sveriges Arkitekter.
    Dina kunskaper som arkitekt är så klart desamma men du får verifiera dem på annat sätt om du inte är medlem.
    Jeanette Liljebäck Administratör
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.