Ta ut semester vid korttidspermittering

Är det lämpligt att ta ut redan beviljad semester under korttidspermittering?
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Enligt de avtal som finns så påverkas inte intjänande eller uttag av semester om du korttidsarbetar. Så utifrån lag och avtal finns det inget hinder. Om det är lämpligt kan du bara själv avgöra - om din arbetsgivare infört korttidsarbete är det för att den befinner sig i en prekär ekonomisk situation som riskerar företagets fortlevnad.
    Sveriges Arkitekter
    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.