Specialisering och certifiering i tillgänglighet?

Jag funderar på att fördjupa mig i tillgänglighetsregler och bli mer specialiserad på det. Hur gör jag det?

Kommentarer

  • Klokt att satsa på tillgänglighet och eventuellt även en certifiering när du har möjlighet! Du kan börja med att kika på spalten Fråga experten där jag tidigare svarat på en fråga om just tillgänglighetskonsult:

    Det finns utbildningar på olika orter och även på distans. Viktigt att kolla är att de leder till tillgänglighetscertifiering.Boverket har gett ut regler för certifiering av sakkunniga inom tillgänglighet, TIL. Kolla även Boverkets hemsida för mer information.
    Eva Minoura Kompetensutvecklare