Spara redan beviljad semester när företaget inför korttidsarbete?

Jag hade redan beviljats semester innan företaget införde korttidsarbete. Nu vill jag spara min beviljade semester och istället korttidsarbeta. Får jag det?
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej och tack för frågan.
    En anställd saknar särskild möjlighet att ensidigt återta redan beviljad semester på grund av korttidsarbetet. Reglerna kring semester gäller som vanligt och det krävs därmed att anställd och arbetsgivaren är överens för att beviljad semester ska återtas.
    Sveriges Arkitekter
    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.