Regenerativ fastighetsutveckling som begrepp?

Hej.  Används begreppet regenerativ fastighetsutveckling i Sverige? I samband med att utveckla icke linjära, hållbara samhällen?

Mvh
Alexander

Kommentarer

  • Hej Alexander,

    Begreppet regenerativ används troligen mer i en engelskspråkig kontext, men har också börjat dyka upp i svenska artiklar. Regenerativ används för att beskriva cirkulära processer som syftar till att hålla sig inom planetära gränser och undvika överkonsumtion. I ett enskilt projekt kan det exempelvis handla om att ha en klok förvaltning och att återbruka material och byggnader i stället för att bygga nytt.

    Hälsningar Anna

    Anna Forsberg Processledare tävlingar
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.